Consumer Protection Code: citizens’ rights grounded on information

Authors

  • Denize Aparecida Guazzelli Fundação Sistema Estadual de Análise de Dados

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139050

Keywords:

Citizenship. Consumer rights. Information. Listener’s office. Ombudsman. Consumer Relations.

Abstract

The proposition of this article is of stressing the Brazilian Consumer Protection Code, from the aspect by which it provides motivation and awareness, establishing comparisons with the doctrine of listening and with all of the other instruments that play relevant roles for consolidation of citizens’ rights and for establishment of new parameters for consumer relations.

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Author Biography

  • Denize Aparecida Guazzelli, Fundação Sistema Estadual de Análise de Dados
    Mestre em Comunicação Social e graduada em Relações Públicas pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Docente dos cursos de Relações Públicas da da Umesp, de 1990 a 2009, e das Faculdades Integradas Alcântara Machado (Fiam), de 1996 a 1999. É assessora de relações públicas e ouvidora da Fundação Sistema Estadual de Análise de Dados (Fundação Seade), de São Paulo.

Published

2010-06-15

How to Cite

GUAZZELLI, Denize Aparecida. Consumer Protection Code: citizens’ rights grounded on information. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 12, p. 96–112, 2010. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139050. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139050.. Acesso em: 22 jul. 2024.