O bom nem sempre é o justo: responsabilidade social para além dos domínios das empresas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138971Keywords:
Corporate social responsibility. Sustainability. Public interest.Abstract
The term corporate social responsibility (CSR) is progressively consolidated as a parameter of evaluation of a company’s management model, and differs from all kinds of corporate philanthropy. This article draws attention to the fact that this concept is evolving from a matter of private interest to one of public interest.Downloads
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Published
2008-06-14
Issue
Section
Dossiê
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How to Cite
GARBELINI, Maria de Fátima; BRITO, Walderes Lima de. O bom nem sempre é o justo: responsabilidade social para além dos domínios das empresas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 99–110, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138971. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138971.. Acesso em: 22 jul. 2024.