Imagem: o papel da vinheta no estabelecimento da marca

Authors

  • Jaqueline E. Schiavoni Universidade Estadual Paulista

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138953

Keywords:

Vignettes. Brand. Identity. Self-reference.

Abstract

This survey seeks to relate the concept of brand with a special type of audio visual product, the television news program. In this article we will be considering three ways by which the opening vignettes of TV newscasts can contribute to establishing and strengthening the brands in question: the TV newscasts.

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Author Biography

  • Jaqueline E. Schiavoni, Universidade Estadual Paulista
    Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Midiática da Universidade Estadual Paulista (Unesp) e bolsista da Fapesp. Graduada em Comunicação Social com habilitação em Jornalismo pela Unesp

Published

2007-12-14

How to Cite

SCHIAVONI, Jaqueline E. Imagem: o papel da vinheta no estabelecimento da marca. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 212–227, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138953. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138953.. Acesso em: 22 jul. 2024.