A mensuração do relacionamento organizacional: construção e validação de uma escala oriunda de duas áreas do conhecimento humano

Authors

  • Gerson José Bonfadini Universidade do Vale do Taquari
  • Sandro Luis Kirst Universidade do Vale do Taquari

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138951

Keywords:

Organizational relationship. Multi-item scale. Public relations. Marketing.

Abstract

The study analyzes the construction and validation of the scale of organizational relationship, as proposed by Bonfadini (2007). The scale results from the integration of organizational relationship studies arising from two areas of human knowledge, Public Relations and Marketing. The integration scale is of the multi-item kind, consisting of the following elements: commitment, trust, cooperation, power and satisfaction.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Gerson José Bonfadini, Universidade do Vale do Taquari
    Doutor em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Professor de Marketing da Univates
  • Sandro Luis Kirst, Universidade do Vale do Taquari
    Doutorando em Comunicação Organizacional pela PUC-RS. Mestre em Comunicação Organizacional pela PUC-RS. Professor dos Cursos de Comunicação na Univates

Published

2007-12-14

How to Cite

BONFADINI, Gerson José; KIRST, Sandro Luis. A mensuração do relacionamento organizacional: construção e validação de uma escala oriunda de duas áreas do conhecimento humano. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 178–197, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138951. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138951.. Acesso em: 22 jul. 2024.