A mensuração do relacionamento organizacional: construção e validação de uma escala oriunda de duas áreas do conhecimento humano
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138951Keywords:
Organizational relationship. Multi-item scale. Public relations. Marketing.Abstract
The study analyzes the construction and validation of the scale of organizational relationship, as proposed by Bonfadini (2007). The scale results from the integration of organizational relationship studies arising from two areas of human knowledge, Public Relations and Marketing. The integration scale is of the multi-item kind, consisting of the following elements: commitment, trust, cooperation, power and satisfaction.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-14
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
BONFADINI, Gerson José; KIRST, Sandro Luis. A mensuração do relacionamento organizacional: construção e validação de uma escala oriunda de duas áreas do conhecimento humano. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 178–197, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138951. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138951.. Acesso em: 22 jul. 2024.