A imagem institucional da Caixa Econômica Federal: opinião dos funcionários e clientes da Agência Itajaí

Authors

  • João Carissimi Universidade do Vale do Itajaí
  • Narjara Amorim Universidade do Vale do Itajaí

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138950

Keywords:

Image. Identity. Caixa Econômica Federal. Opinion survey.

Abstract

Preliminarily a review was carried out focused on the bibliography that defines organizational image. This was supplemented by seeking to describe the identity of the Caixa Econômica Federal (Federal Savings Bank), or CEF, by using a documental and virtual survey. Following this, an opinion survey was conducted with 36 employees and 250 clients of the CEF’s branch in Itajaí, with the purpose of analyzing the institution’s image. The results showed identification with the CEF brand, which characterizes the legitimacy of the institution, the uniqueness of its discourse and the integrity of the elements that make up its identity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • João Carissimi, Universidade do Vale do Itajaí
    Professor do curso de Graduação em Relações Públicas e da Especialização em Gestão em Comunicação Empresarial da Universidade do Vale do Itajaí (Univali). Professor responsável pela disciplina de Monografia - modalidade Artigo Científico da Univali
  • Narjara Amorim, Universidade do Vale do Itajaí
    Acadêmica da disciplina Monografia - Artigo Científico do Curso de Comunicação Social em habilitação em Relações Públicas da Univali

Published

2007-12-14

How to Cite

CARISSIMI, João; AMORIM, Narjara. A imagem institucional da Caixa Econômica Federal: opinião dos funcionários e clientes da Agência Itajaí. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 158–177, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138950. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138950.. Acesso em: 22 jul. 2024.