Um triângulo da marca para evitar a branding myopia: contribuição semiótica para um modelo integrado de compreensão da marca
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138946Keywords:
Brand. Branding. Semiotics. Marketing. Marketing mix. Product mix. Identity mix. Brand mix. Public mix. Response mix. Corporate identity. Brand extension. Brand positioning. Brand image. Brand equity.Abstract
This article uses the short-sightedness metaphor to explain the more limited vision of the brand, understood to be the sign of identity of a product. As the brand is a sign, it resorts to semiotics, the science of signs, to apply a model that expands the concept of brand to three dimensions: the sign of identity per se; the object to which the sign relates; and the market’s response to the sign.Downloads
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Published
2007-12-14
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Section
Dossiê
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How to Cite
LENCASTRE, Paulo de; CÔRTE-REAL, Ana. Um triângulo da marca para evitar a branding myopia: contribuição semiótica para um modelo integrado de compreensão da marca. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 98–113, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138946. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138946.. Acesso em: 22 jul. 2024.