Imagem e reputação na gestão da identidade organizacional

Authors

  • Luis Carlos Assis Iasbeck Universidade Católica de Brasília. Curso de Comunicação Social

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138945

Keywords:

Discourse. Identity. Image. Reputation.

Abstract

Image and reputation are studied here in the light of the concepts of discourse and identity. Identity management is applied through alignment of the intentions of the speech with the impressions made on consumers (image). Image is thus seen as mental construction, which is short-lived and unpredictable, ruled by feelings and affection, while reputation is perceived and questioned as a consolidated image, in response to the impression made by the stimuli of the discourse.

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Author Biography

  • Luis Carlos Assis Iasbeck, Universidade Católica de Brasília. Curso de Comunicação Social

    Doutor em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Professor e pesquisador no Curso de Comunicação Social da Universidade Católica de Brasília. Professor de Comunicação Empresarial nos cursos de Turismo, Administração, Marketing e Contabilidade da UPIS - Faculdades Integradas, DF

Published

2007-12-14

How to Cite

IASBECK, Luis Carlos Assis. Imagem e reputação na gestão da identidade organizacional. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 84–97, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138945. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138945.. Acesso em: 22 jul. 2024.