Imagem e reputação na gestão da identidade organizacional
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138945Keywords:
Discourse. Identity. Image. Reputation.Abstract
Image and reputation are studied here in the light of the concepts of discourse and identity. Identity management is applied through alignment of the intentions of the speech with the impressions made on consumers (image). Image is thus seen as mental construction, which is short-lived and unpredictable, ruled by feelings and affection, while reputation is perceived and questioned as a consolidated image, in response to the impression made by the stimuli of the discourse.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-14
Issue
Section
Dossiê
License
Copyright (c) 2017 Organicom
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
IASBECK, Luis Carlos Assis. Imagem e reputação na gestão da identidade organizacional. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 84–97, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138945. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138945.. Acesso em: 22 jul. 2024.