A comunicação de riscos no mundo corporativo e o conteúdo da mensagem
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138928Keywords:
Risk communication. Risk perception.Abstract
This article addresses the variables that organizations must take into account when communicating risks, including the format of the information, the content of the message, the presentation and the approach used. The combinations of these factors must consider the perception of a risk by the stakeholders, who are the receivers of the messages, and involves numerous subjective aspects.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-06-13
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
BATISTA, Leandro Leonardo. A comunicação de riscos no mundo corporativo e o conteúdo da mensagem. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 6, p. 100–113, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138928. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138928.. Acesso em: 22 jul. 2024.