Orientação para o cliente, Comunicação e Cultura Organizacional
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138924Keywords:
Organizational Culture. Motivation. Client orientation. Communication.Abstract
Client orientation has been a major Marketing principle since its creation in the 1950s. Presently it is necessary that all employees be committed to this belief, merging it into their professional behavior, to the extent that they perceive that acting in this way is explicitly communicated by the organizational culture in itself. This paper applies factor analysis to a survey with 250 respondents aimed at identifying cultural concepts associated with client orientation, promoting a dialogue between Marketing, People Management and Communication.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-06-13
Issue
Section
Espaço Aberto
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
CODA, Roberto; SILVA, Ana Carolina Maciel da; GARCIA, Mauro Neves; SILVA, Dirceu da. Orientação para o cliente, Comunicação e Cultura Organizacional. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 6, p. 26–47, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138924. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138924.. Acesso em: 22 jul. 2024.