A personalização dos contatos com a mídia e a construção da imagem das organizações
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138879Keywords:
Image audit. Corporate communication. Communication research.Abstract
The corporate image audit is an important instrument of business intelligence because it guarantees organizations a professional and appropriate planning of their communication actions. It must be planned from an up-to-date reading of corporate communication and, especially, from the new trends of the media. This article reviews the concepts of the organizational image and reputation, pointing out the importance of the press in building the image of modern organizations.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2005-06-12
Issue
Section
Espaço Aberto
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
BUENO, Wilson da Costa. A personalização dos contatos com a mídia e a construção da imagem das organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 10–27, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138879. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138879.. Acesso em: 22 jul. 2024.