Mudança cultural e a responsabilidade das Relações Públicas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2004.138871Keywords:
Organizational performance. Cultural change. Public Relations.Abstract
This work discusses issues related to the process of cultural change in organizations, to demonstrate that a lot has currently been said about organizational performance. Changes are seen as effective only when they affect the essence, the values, and the way human relationships take place, and to make this happen, communication is fundamental. Thus, this study stresses the role of Public Relations in intervening strategically in the culture of organizations.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2004-06-11
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
MARCHIORI, Marlene Regina. Mudança cultural e a responsabilidade das Relações Públicas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 1, n. 1, p. 84–95, 2004. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2004.138871. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138871.. Acesso em: 22 jul. 2024.