Os recursos tecnológicos na formação e na prática do professor de italiano como língua estrangeira
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-8281.v0i24p18-41Keywords:
foreign language teaching, tecnology, teacher education.Abstract
he aim of this paper is to discuss the role of technological resources in teaching Italian and in teacher education during the post-method era. To this end, we propose a discussion on the reconstruction of the foreign language class, based on four aspects: acquisition and inte-raction in the target language, the possibility of development of oral skills, the process of renewing the language laboratory and the acquisition of literacy digital.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2014-08-10
Issue
Section
Articles
License
A revista retém os direitos patrimoniais dos artigos e os publica simultâneamente sob uma Licença Creative Commons-Atribuição-Não Comercial-Sem Derivações.
How to Cite
Ortale, F. L., & Fernandes, F. R. (2014). Os recursos tecnológicos na formação e na prática do professor de italiano como língua estrangeira. Revista De Italianística, 24, 18-41. https://doi.org/10.11606/issn.2238-8281.v0i24p18-41