The student perception and the market
the case of the course of Archivology at the Federal University of Santa Catarina
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v10i1p302-325Keywords:
Information worker, Market, Archivology, Information Science, ArchivistAbstract
The profession of archivist has entered the labor market throughout history and its importance is evident considering that all societies produce documents and build their history. The UFSC Archivology course was implemented in 2010-1 and intends to train professionals to work in the market of Santa Catarina with its singularities. The research aimed to verify the perception of the students regarding the training and professional performance, considering the transformations that may occur during the training stages. The research is classified as qualitative and had as a universe eight students of the first phase and five students of the eighth phase in course in 2017. As results it was concluded that only occasional questions of professional performance diverge among the students, being that uniformly all have knowledge of the make the archivist and job market possible.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Ao encaminhar textos à InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, o autor concorda com as prerrogativas do DOAJ para periódicos de acesso aberto adotadas pela revista:
- concessão à revista o direito de primeira publicação sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0), que permite acessar, imprimir, ler, distribuir, remixar, adaptar e desenvolver outros trabalhos, com reconhecimento da autoria.
- autorização para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado nesta revista , como a publicação em repositorios institucionais desde que o reconhecimento da autoria e publicação inicial na InCID
- leitores podem ler, fazer download, distribuir, imprimir, linkar o texto completo dos arquivos sem pedir permissão prévia aos autores e/ou editores, desde que respeitado o estabelecido na Licença Creative Commons Attribution (CC BY 4.0).
O trabalho publicado é considerado colaboração e, portanto, o autor não receberá qualquer remuneração para tal, bem como nada lhe será cobrado em troca para a publicação.
Os textos são de responsabilidade de seus autores. Citações e transcrições são permitidas mediante menção às fontes.