Communication and Technology: An Experience of "Flipped Classroom"

Authors

  • André Lemos Universidade Federal da Bahia. Faculdade de Comunicação
  • Lara Perl Universidade Federal da Bahia. Faculdade de Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v20i1p127-139

Keywords:

Classe Invertida, Ensino, Comunicação, Tecnologia

Abstract

This paper shows the results of an experience using the Flipped Class method in an undergraduate course in the Faculty of Communication Federal University of Bahia, COM 104, Communication and Technology, for journalism and cultural production undergraduate students. The limits of traditional class and the new capabilities to access information by the means of new communication technologies were the assumptions for this experiment. The survey points to the success of the experiment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • André Lemos, Universidade Federal da Bahia. Faculdade de Comunicação
    Professor Associado, Doutor em Sociologia Paris V, Sorbonne (1995)
  • Lara Perl, Universidade Federal da Bahia. Faculdade de Comunicação
    Estudante de graduação em jornalismo e foi monitora da disciplina COM-104 no primeiro semestre de 2014.

Published

2015-05-12

How to Cite

Lemos, A., & Perl, L. (2015). Communication and Technology: An Experience of "Flipped Classroom". Comunicação & Educação, 20(1), 127-139. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v20i1p127-139