Teaching in higher education in times of non-partisan school

Authors

  • Priscila Leite Gonçalves Universidade de São Paulo Author
  • Erika Alicia Budin Bizama Universidade de São Paulo Author
  • Giselle Pacifico Sartori Universidade de São Paulo Author
  • Natalia Afonso Rubio Universidade de São Paulo Author
  • Diego Rafael Betti Russo Universidade de São Paulo Author

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2237-1095.v8p178-193

Keywords:

Non-Partisan school, Gender, Higher education, Teacher education, Education

Abstract

This article aimed to present a systematic review about the scientific production regarding  the Non-partisan  schoolmovement  to  identify  the  most  frequent themes  of  this  production,  as  well  as  gender  issues  and  its  impact  in higher education. Data were collected during the month of April 2018 in Capes portal. A total of 30 articles  were  collected  and included in  the qualitative análises.  It was  evidencied  that  the  scientific  is  incipient  and  the  main  theme  is  the criticism to the moviment. Gender issue seems to be fragmented and not deeply discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Priscila Leite Gonçalves, Universidade de São Paulo
    Doutoranda do Programa de Pós-graduação em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano do IP-USP.
  • Erika Alicia Budin Bizama, Universidade de São Paulo
    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano do IP-USP.
  • Giselle Pacifico Sartori, Universidade de São Paulo

    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Medicina Tropical e Saúde Internacional

  • Natalia Afonso Rubio, Universidade de São Paulo
    Mestranda do Programa de Pós-graduação em Psicologia Clínica do IP-USP
  • Diego Rafael Betti Russo, Universidade de São Paulo
    Doutorando do Programa de Pós-graduação em Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano do IP-USP

Published

2018-08-14

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Teaching in higher education in times of non-partisan school. (2018). Management & Public Policies Journal, 8(1), 178-193. https://doi.org/10.11606/issn.2237-1095.v8p178-193