Organizational discourses: consumer relations in the environment of the digital social networks

Authors

  • Elizabeth Moraes Gonçalves Universidade Metodista de São Paulo
  • Vanda de Souza Machado Universidade Metodista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139272

Keywords:

Communication. Language. Speech. Consumption. Co-Creation. Digital social media.

Abstract

Nowadays organizations tend to seek new forms of relationship with their stakeholders; the challenge is to insert them in acollaborative atmosphere, for construction of products and in the divulgement of brands through the digital social networks.The text presents theoretical elements that provide a discussion of this phenomenon of market relations, of consumptionand of language, in addition to illustrating the discussion with cases of collaborative advertising. The interaction actuallytakes place when, by means of the language, the persons establish contracts (even if informal) of partnership in the creationand production of messages. When inserted in the development of new products or services, the consumer is led to engagein spreading the content through the social media.

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Author Biographies

  • Elizabeth Moraes Gonçalves, Universidade Metodista de São Paulo
    Doutora em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Mestre em Língua Portuguesa pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Graduada em Letras pela Umesp. Desde 1999, docente do programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da Umesp.
  • Vanda de Souza Machado, Universidade Metodista de São Paulo
    Mestranda no Programa de pós-graduação em Comunicação Social da Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Graduada em Comunicação Social – Publicidade e Propaganda pela Universidade Cruzeiro do Sul (Unicsul). Fez extensão universitária em Gerência de Produtos pela Fundação Getúlio Vargas (FGV).

Published

2015-06-16

How to Cite

GONÇALVES, Elizabeth Moraes; MACHADO, Vanda de Souza. Organizational discourses: consumer relations in the environment of the digital social networks. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 118–129, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139272. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139272.. Acesso em: 22 jul. 2024.