Public communication in News deserts: an analysis based on 25 Brazilian municipalitites

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.224219

Keywords:

Public communication, News deserts, Local governments, Social media platforms

Abstract

This study analyzes the social media platforms of city halls in 25 municipalities considered news deserts, with the systematic observation of 1,523 publications made in November 2023. This research aimed to evaluate whether these channels were used based on the principles of public communication. It found that Facebook and Instagram were the most used to disseminate government actions to the detriment of information considered public social services. The cultural area had the highest number of posts.

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Author Biography

  • José Agnaldo Montesso Junior, Universidade de São Paulo

    Doutorando em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (USP). Mestre em Administração Pública pela Universidade Federal de Alfenas (Unifal). Pós-graduado em Gestão Estratégica de Negócios pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas (IFSul-Minas) e em Comunicação Empresarial pelo Centro Universitário de Belo Horizonte (UniBH). Jornalista profissional graduado pela Universidade Federal de Viçosa (UFV). Diretor regional em Minas Gerais da Associação Brasileira de Comunicação Pública (ABCPública).

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Published

2024-11-05

How to Cite

MONTESSO JUNIOR, José Agnaldo. Public communication in News deserts: an analysis based on 25 Brazilian municipalitites. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 21, n. 45, p. 219–234, 2024. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.224219. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/224219.. Acesso em: 3 dec. 2024.