Communicative strategies in the processes of partnerships to implement the UN 2030 Agenda

Authors

  • Margarida M. Krohling Kunsch Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2022.200234

Keywords:

SDGS, Communication, Sustainability, Alliances, 2030 Agenda

Abstract

This article deals with a current global theme: the United Nations (UN) 2030 Agenda and the seventeen Sustainable Development Goals (SDGs), focusing on the 7th – Strengthen implementation mechanisms and revitalize the global partnership for the sustainable development and the role of communication in this context. Situating the strategic role of communication in promoting sustainability, through an integrated work between actors and public authorities, civil society and organizations, constitutes the basic purpose of this reflective text.

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Author Biography

  • Margarida M. Krohling Kunsch, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

    Professora titular e pesquisadora da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP), da qual foi diretora entre 2013-2017. Doutora em Ciências da Comunicação pela ECA-USP. Livre-docente em Teoria da Comunicação Institucional: Políticas e Processos pela ECA-USP. Coordena o Centro de Estudos de Comunicação Organizacional e Relações Públicas (Cecorp) e o Observatório de Comunicação, Responsabilidade Social e Sustentabilidade (SustenCOM), da ECA-USP/CNPq.

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Published

2022-11-23

How to Cite

KUNSCH, Margarida M. Krohling. Communicative strategies in the processes of partnerships to implement the UN 2030 Agenda. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 19, n. 39, p. 16–31, 2022. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2022.200234. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/200234.. Acesso em: 22 jul. 2024.