Teaching methods in public relations courses

challenges and perspectives for higher education

Authors

  • Maria Aparecida Ferrari Universidade de São Paulo
  • Juliane Martins Universidade de São Paulo
  • Victor Theodoro Universidade da Beira Interior

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170925

Keywords:

Higher education, Public relations, TTeaching-learning process, Active methods, Instructor and academic training

Abstract

The teaching process of Brazilian public relations university programs has long been neglected by academic research, which is evidenced by the scarcity of available bibliography. The objective of this study is to present the teaching methods currently used for classroom teaching. Interviews were conducted with public relations academics and coordinators from five Brazilian regions. Results reveal the current status, challenges and perspectives regarding the use of technologybased tools for the teaching of Public Relations.

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Author Biographies

  • Maria Aparecida Ferrari, Universidade de São Paulo
    • Livre-docente, doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP
    • Graduada em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (USP) e em Relações Públicas pela Universidade Anhembi Morumbi
    • Professora dos Programas de Pós-Graduação e Graduação da ECA-USP
    • E-mail: maferrar@usp.br
  • Juliane Martins, Universidade de São Paulo
    • Doutoranda em Ciências da Comunicação pela ECA-USP
    • Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUC-PR)
    • Graduada em Jornalismo pela PUC-PR e em Letras – Português pela Universidade Federal do Paraná (UFPR)
    • Especialista em Comunicación Científi ca pela Universitat Pompeu Fabra (Barcelona-Espanha)
    • Professora do curso de Comunicação Institucional da UFPR
    • E-mail: professorajuliane@ufpr.br
  • Victor Theodoro, Universidade da Beira Interior
    • Doutorando em Ciências da Comunicação pela Universidade da Beira Interior (UBI), Portugal
    • Mestre em Comunicação Estratégica – Publicidade e Relações Públicas pela UBI
    • Graduado em Relações Públicas pela Universidade Federal do Pampa (Unipampa), campus São Borja
    • Investigador no Laboratório de Comunicação On-line (LabCom.IFP), do Centro de Investigação em
    • Comunicação, Filosofi a e Humanidades da UBI
    • E-mail: victortheodoro1@hotmail.com

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Published

2020-06-10

How to Cite

FERRARI, Maria Aparecida; MARTINS, Juliane; THEODORO, Victor. Teaching methods in public relations courses: challenges and perspectives for higher education. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 17, n. 32, 2020. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170925. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/170925.. Acesso em: 22 jul. 2024.