Integrated communication, public relations and management of reputation in digital environment: a critical perspective

Authors

  • Else Lemos Inácio Pereira Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139278

Keywords:

Integrated digital communication. Reputation. Corporate image. Risk management. Public relations.

Abstract

This article discusses possibilities and challenges of reputation management in digital environments from the perspectiveof integrated communication. The permanent orientation for the management of risk of image, and the promise of symmetryand interactivity are challenges for the management of digital communication, and the public relations have an essentialrole in proposing spaces for dialogue with the players that make up the ecosystem relationship of the organizations.

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Author Biography

  • Else Lemos Inácio Pereira, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero
    Doutoranda em Ciências da Comunicação na Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Ciências da Comunicação e especialista em Gestão da Comunicação Digital e em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela ECA-USP. Graduada em Relações Públicas pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Docente nos cursos de especialização Gestcorp e Digicorp, da ECA-USP, Comunicação e Negócios (Belas Artes) e na Faculdade Cásper Líbero (Facásper).

Published

2015-06-16

How to Cite

PEREIRA, Else Lemos Inácio. Integrated communication, public relations and management of reputation in digital environment: a critical perspective. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 198–208, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139278. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139278.. Acesso em: 22 jul. 2024.