Narratives, public relations and intercultural communication: the “Brazilian corporate communication day” case

Authors

  • Else Lemos Inácio Pereira Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero
  • Emiliana Pomarico Ribeiro Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Carolina Aparecida Temoteo Modesto

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139255

Keywords:

Brazil. Multiculturalism. Interculturalism. Public relations. Aberje.

Abstract

The article aims to bring up the relevance of narratives as an instrument of action in the context of intercultural public relations, through the analysis of concepts such as culture, multiculturalism, interculturalism and the role of organizational communication and public relations best practices in the construction of positive narratives concerning Brazil. For this purpose, the Brazilian Corporate Communications Day initiative, held by Aberje, the Brazilian Association of Corporate Communications.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Else Lemos Inácio Pereira, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero
    Doutoranda em Ciências da Comunicação na Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Ciências da Comunicação e especialista em Gestão da Comunicação Digital e em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela ECA-USP. Graduada em Relações Públicas pela Universidade Federal de Goiás (UFGO). Docente nos cursos de especialização Gestcorp e Digicorp, da ECA-USP, e na Faculdade Cásper Líbero (Facásper). Gerente de Programas Educacionais da Associação Brasileira de Comunicação Empresarial (Aberje).
  • Emiliana Pomarico Ribeiro, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Ciências da Comunicação e graduada em Relações Públicas pela ECA-USP. Tecnóloga em Produção Audiovisual pela Universidade Paulista (Unip). Gerente de Eventos da Associação Brasileira de Comunicação Empresarial (Aberje).
  • Carolina Aparecida Temoteo Modesto
    Graduada em Relações-públicas pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Técnica em Administração de Empresas pela Escola Técnica de São Paulo.

Published

2014-12-24

How to Cite

PEREIRA, Else Lemos Inácio; RIBEIRO, Emiliana Pomarico; MODESTO, Carolina Aparecida Temoteo. Narratives, public relations and intercultural communication: the “Brazilian corporate communication day” case. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 21, p. 247–259, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139255. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139255.. Acesso em: 22 jul. 2024.