Ética organizacional e Relações Públicas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138970Keywords:
Business ethics. Public relations. Organizational communication. Behavior code. Code of ethics.Abstract
It analyzes the evolution of Business Ethics, its problems in Brazil, the difficulties and principal aspects of the ethics programs in relation to employees in Brazil, as well as the challenges for implementation of programs and other aspects. It also comments on the different origins of the professionals of the sector and the points of conflict with public relations activities.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-06-14
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
HUMBERG, Mario Ernesto. Ética organizacional e Relações Públicas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 89–98, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138970. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138970.. Acesso em: 22 jul. 2024.