Mensagens corporativas e a construção de sentido sobre as organizações
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138956Keywords:
Corporate reputation. Organizational identity • Corporate communication. Corporate messages.Abstract
This article assesses the relation between the corporate expressions – sincerity, transparency e consistency – and corporate reputation. More specifically, in which way a corporate communication process that supports in its messages these three attributes can add a greater value to the relationships between the organization and its various stakeholder groups. To conduct this survey we adopted the methodology developed by Halderen and Riel (2006) which allowed us to analyze the impact of corporate messages on the sense building about organizations.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-14
Issue
Section
Pesquisa
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
ALMEIDA, Ana Luísa de Castro; NUNES, Dário Arantes. Mensagens corporativas e a construção de sentido sobre as organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 258–279, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138956. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138956.. Acesso em: 22 jul. 2024.