Como a marca corporativa contribui para a geração de valor nas empresas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138955Keywords:
Brand. Stakeholders. Brand valuation. Value creation.Abstract
The main objectives of this article are to discuss the role of the corporate brand in creating value for companies and the importance in monitoring its performance, as well as presenting some methodologies to achieve this end. Most of the content is based on the dissertation Brand: a strategic measurable asset – exploratory study, produced for the course Specialisation in Strategic Management of Organizational Communication and Public Relations at the School of Communications and Arts of the University of São Paulo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-14
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
PEREIRA, Paula Helena de Oliveira. Como a marca corporativa contribui para a geração de valor nas empresas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 244–255, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138955. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138955.. Acesso em: 22 jul. 2024.