Olhando a marca pela sua enunciação: aproximações para uma teoria da marca contemporânea
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138948Keywords:
Communications. Enunciation. Creation of meaning. Brand. Brand concept. Brand identity.Abstract
This survey identified four important aspects that characterize the contemporary brand as basically a phenomenon of discourse, the meaning of which stems from its inter-textual enunciation and the unique structuring of the discourse. On account of the theoretical gaps by which it is explained, this survey has developed a theoretical approach based on assumptions for creation of meaning.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-14
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
PEROTTO, Evandro Renato. Olhando a marca pela sua enunciação: aproximações para uma teoria da marca contemporânea. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 126–139, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138948. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138948.. Acesso em: 22 jul. 2024.