Para ganhar: a relação sensata entre as técnicas de branding e as Relações Públicas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138947Keywords:
Brands. Branding. Consumer Behavior. Public Relations.Abstract
Brands are valuable intangible assets that are determinant for the success of many organizations. Due to the complexity of their management, it is felt that the use of branding techniques can improve their competitiveness, extending beyond the marketing context. This article relates branding to certain public relations practices, suggesting that management of the organizations’ reputations can be facilitated and enhanced, for the benefit of the image and value of the brands.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2007-12-14
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
MARTINS, José Roberto. Para ganhar: a relação sensata entre as técnicas de branding e as Relações Públicas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 114–125, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138947. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138947.. Acesso em: 22 jul. 2024.