Guia de pesquisa e medição para elaborar e avaliar uma função excelente de Relações Públicas
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138881Keywords:
Public relations. Formative research. Evaluative research. Process evaluation. Outcome evaluation.Abstract
For public relations departments and programs to be excellent they should be managed in the same way as scientific research is conducted. Formative research is needed to plan public relations, and evaluative research is necessary to establish its value. Different kinds of research are needed at program, functional, organizational and social levels of analysis. This article provides guidelines for conducting these different kinds of research in public relations.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2005-06-12
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
GRUNIG, James E. Guia de pesquisa e medição para elaborar e avaliar uma função excelente de Relações Públicas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 46–69, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138881. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138881.. Acesso em: 22 jul. 2024.