Intercompreensão entre Línguas Românicas: Contextos, Perspectivas e Desafios

Authors

  • Regina Célia da Silva Universidade Estadual de Campinas. Instituto de Estudos da Linguagem

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-8281.v2i26p91-103

Keywords:

intercomprehension, language policy, curriculum

Abstract

This article aims to describe the context in which Intercomprehension (IC) was created and developed as one of the language policy initiatives for the European Union. IC is gaining ground in other continents too, responding to various demands for plurilingual education. This paper tries to point out some specific aspects of multilingualism in Brazil and Latin America, as well as perspectives and challenges for IC in its integration in the Brazilian university context

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Regina Célia da Silva, Universidade Estadual de Campinas. Instituto de Estudos da Linguagem
    desde 2004, leciona língua italiana no Centro de Ensino de Línguas (CEL) da Unicamp. Dedicase à tradução e também ao estudo e à prática da Intercompreensão em Línguas Românicas, refletindo, em especial, sobre a interculturalidade, que foi o tema de pesquisa de sua tese de doutorado, realizado no Instituto de Estudos da Linguagem (IEL), Unicamp, em 2012.

Published

2013-12-13

Issue

Section

Não definida

How to Cite

Silva, R. C. da. (2013). Intercompreensão entre Línguas Românicas: Contextos, Perspectivas e Desafios. Revista De Italianística, 2(26), 91-103. https://doi.org/10.11606/issn.2238-8281.v2i26p91-103