Perspectives on the relations between Library Science and Pedagogy: a look at public education and information policies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2178-2075.v14i1p67-89

Keywords:

public information policies, public education policies, Library science and Education

Abstract

Based on the main objective of verifying the possible relations between Library Science and Pedagogy from the perspective of information and education policies, this study analyzes public education and information policies to present possible applications; and reflects on the limitations and applications built on these relations. An exploratory and bibliographic research analyzed laws, programs, projects and actions on the subject, as well as studies by renowned authors on the field. Results pointed out relations established between Library Science and Education, considering the concept of public information and education policies, as well as policies and programs directly linked with the two areas, and suggested certain applications.

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Author Biography

  • Jonathas Luiz Carvalho Silva, Universidade Federal do Cariri

    Graduado em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Ceará (UFC). Mestre em Ciência da Informação pela Universidade Federal da Paraíba (UFBA). Doutor em Ciência da Informação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Pós-Doutor em Ciência da Informação pela Universidade Estadual Paulista (UNESP). Professor do Centro de Ciências Sociais Aplicadas: Curso de Graduação e Pós-Graduação stricto sensu em Biblioteconomia da Universidade Federal do Cariri (UFCA). Foi Coordenador dos Programas Profissionais da Área de Comunicação e Informação - Capes. Foi Vice-Presidente do Conselho Regional de Biblioteconomia - CRB - 3 Região (Ceará-Piauí). Foi Diretor Regional Nordeste da Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação - ABECIN (2016-2019). Foi Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Biblioteconomia (PPGB) - Mestrado Profissional em Biblioteconomia (MPB) da UFCA (2016-2017). Ministra disciplinas no setor de pesquisa e fundamentos teóricos em Biblioteconomia e Ciência da Informação. Na pesquisa, atua na fundamentação teórica da Biblioteconomia, Ciência da Informação e Informação; mediação da informação; bibliotecas escolares, comunitárias e públicas; atuação profissional, ética e política da informação; políticas públicas de cultura, educação e informação (PPCEI). Colunista e colaborador da Revista Biblioo. Colunista do site Infohome.

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Published

2023-06-27

Issue

Section

Articles

How to Cite

LIMA, Maria Daiane de Oliveira; SILVA, Jonathas Luiz Carvalho. Perspectives on the relations between Library Science and Pedagogy: a look at public education and information policies: . InCID: Revista de Ciência da Informação e Documentação, Ribeirão Preto, Brasil, v. 14, n. 1, p. 67–89, 2023. DOI: 10.11606/issn.2178-2075.v14i1p67-89. Disponível em: https://journals.usp.br/incid/article/view/203310.. Acesso em: 1 jun. 2024.