PORTAL DE REVISTAS DA USP
Salta al contenuto principale
Salta al menu principale di navigazione
Salta al piè di pagina del sito
Open Menu
Stili della clinica. Rivista sui destini dell'infanzia
Atual
Arquivos
Notícias
Sobre
Sobre a Revista
Submissões
Equipe Editorial
Declaração de Privacidade
Contato
Template de artigo
Cerca
Cadastro
Acesso
Home
/
Archivi
/
V. 21 N. 3 (2016)
V. 21 N. 3 (2016)
Pubblicato:
2016-12-17
Artigos
Adolescent and expressions of school discontent: cases study
Cristiana Carneiro, Lívia Tedeschi Rondon de Souza, Luciana Gageiro Coutinho, Raisa de Paula Fernandes da Silva
548-572
PDF (Portoghese)
The autistic spectrum treatment in Uberaba, Minas Gerais, Brazil: a Winnicottian analysis
Nayara Gomes Braga, Conceição Aparecida Serralha
573-598
PDF (Portoghese)
The Sinthomatic thread in autism process
Cirlana Rodrigues de Souza
599-617
PDF (Portoghese)
Privação do alimento e incidências na constituição psíquica: um estudo sobre o estabelecimento da demanda em crianças diagnosticadas com desnutrição a partir da aplicação da Avaliação Psicanalítica aos Três Anos
Karla Patrícia Holanda Martins, Maria Celina Peixoto Lima, Gabriela Monteiro Simão, Allan Ratts de Sousa
618-638
PDF (Portoghese)
Understanding the subjectivity of adolescents received in the institut médico-éducatif: interests, limits and perspectives on clinical psychology tools
Marie-Anne Ecotière
639-656
PDF (Portoghese)
Learnings from schizophrenics on the institutional treatment of psychosis
Marina Bialer
657-670
PDF (Portoghese)
The teacher at the end of elementary school towards students with learning difficulties: psychic questions and defense mechanisms
Catherine Luce
671-690
PDF (Portoghese)
An educational relationship in transfer: speech as educational act
Vincent Gevrey
691-699
PDF (Portoghese)
Coparenting: a study of systematic literature review
Priscilla Bellard Mendes de Souza, Maely da Silva Ramos, Fernando Augusto Ramos Pontes, Simone Souza da Costa Silva
700-720
PDF (Portoghese)
Fundamentos
Das ding and impasses of the object: two formulas of desire in seminar vii
Luiz Fernando Botto Garcia
721-735
PDF (Portoghese)
Paradoxos do diagnóstico psicanalítico nos autismos
Angela Maria Resende Vorcaro
736-755
PDF (Portoghese)
Experiência Institucional
The work in the waiting room as a clinical device: structure and function in the process of reception in a teaching clinic
Thiago Pereira da Silva, Roberto William Obino Araújo, Carlos Henrique Kessler, Liliane Seide Froemming
756-771
PDF (Portoghese)
Resenha
Sobre trancas e nós: o insolúvel da educação inclusiva
Karina de Queiroz Bueno
772-777
PDF (Portoghese)
Fai una proposta
Fai una proposta
Informazioni
Per i lettori
Per gli autori
Per i bibliotecari
Lingua
English
Español
Français
Italiano
Português