The letter instance in the reading
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v8i14p30-49Keywords:
Reading, Psychosis, Meaning, Letter, Psychopedagogical clinic, EducationAbstract
The letter instance in the reading mentions the overflow to it for the psychotic subjective act in the text. The work is developed from the psychopedagogical clinic experience with a interdisciplinar team and a school, considering a dialogue between psychoanalysis and education. Following some reading situations, one hypothesis appears: with the reading acts, it is possible to point out the singularity of the psychotic subjectivity in its relations with the meaning. This could be analyzed from the point of view of listening of the language phenomena that appear when the reader speaks about the read text. Also it would be possible to certify the letter incidence in the developing of the "Borromeano" enlancing, the three registers, RSI. Attempting to demonstrate the singularity of the relation between psychosis and the meaning field, reading situations lived by a boy with this diagnosis are presented and the material gathered is analyzed from the readings.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O envio dos manuscritos deverá ser acompanhado de Carta à Comissão Executiva solicitando a publicação. Na carta, o(s) autor(es) deve(m) informar eventuais conflitos de interesse - profissionais, financeiros e benefícios diretos ou indiretos - que possam vir a influenciar os resultados da pesquisa. Devem, ainda, revelar as fontes de financiamento envolvidas no trabalho, bem como garantir a privacidade e o anonimato das pessoas envolvidas. Portanto, o(s) autor(es) deve(m) informar os procedimentos da aprovação da pesquisa pelo Comitê de Ética da instituição do(s) pesquisador(es) com o número do parecer.
O material deve ser acompanhado também de uma Declaração de Direito Autoral assinada por todo(s) o(s) autor(es) atestando o ineditismo do trabalho, conforme o seguinte modelo:
Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.