Interconnected routes: an unsettled artist’s cartography

Authors

  • Maria Fernanda Vomero Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v7i2p40-52

Keywords:

Theatre, Scenic process, Curatorship, Cartography, Documents.

Abstract

This article gathers notes and reflections on the interlacing of creative courses – artistic provocations, curatorship of pedagogical actions and academic research – and the learning arising from the analysis of scenic processes by means of the cartographic approach, a methodology that encompasses, beyond the phenomenon studied, the experience and the thinking itself about knowledge production.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Maria Fernanda Vomero, Universidade de São Paulo

    Mestre em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo.

References

BARROS, L. P.; KASTRUP, V. Cartografar é acompanhar processos. In: PASSOS, E.; KASTRUP, V.; ESCÓSSIA, L. (org.). Pistas do método da cartografia: pesquisa-intervenção e produção de subjetividade. Porto Alegre: Sulina, 2009.

GUÉNOUN, D. A exibição das palavras: uma ideia (política) do teatro. Rio de Janeiro: Teatro do Pequeno Gesto, 2003.

GUMBRECHT, H. U. Produção de presença: o que o sentido não consegue transmitir. Rio de Janeiro: Contraponto; Editora PUC-Rio, 2010.

KOUDELA, I. D. Brecht na pós-modernidade. São Paulo: Perspectiva, 2001.

PASSOS, E. et al. Apresentação. In: ______. (org.). Pistas do método da cartografia: pesquisa-intervenção e produção de subjetividade. Porto Alegre: Sulina, 2009.

PUPO, M. L. S. B. Para alimentar o desejo de teatro. São Paulo: Hucitec, 2015.

ROLNIK, S. Cartografia sentimental: transformações contemporâneas do desejo. São Paulo: Estação Liberdade, 1989.

Published

2017-12-31

How to Cite

Interconnected routes: an unsettled artist’s cartography. (2017). Revista Aspas, 7(2), 40-52. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v7i2p40-52