Interconnected routes: an unsettled artist’s cartography
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v7i2p40-52Keywords:
Theatre, Scenic process, Curatorship, Cartography, Documents.Abstract
This article gathers notes and reflections on the interlacing of creative courses – artistic provocations, curatorship of pedagogical actions and academic research – and the learning arising from the analysis of scenic processes by means of the cartographic approach, a methodology that encompasses, beyond the phenomenon studied, the experience and the thinking itself about knowledge production.
Downloads
References
BARROS, L. P.; KASTRUP, V. Cartografar é acompanhar processos. In: PASSOS, E.; KASTRUP, V.; ESCÓSSIA, L. (org.). Pistas do método da cartografia: pesquisa-intervenção e produção de subjetividade. Porto Alegre: Sulina, 2009.
GUÉNOUN, D. A exibição das palavras: uma ideia (política) do teatro. Rio de Janeiro: Teatro do Pequeno Gesto, 2003.
GUMBRECHT, H. U. Produção de presença: o que o sentido não consegue transmitir. Rio de Janeiro: Contraponto; Editora PUC-Rio, 2010.
KOUDELA, I. D. Brecht na pós-modernidade. São Paulo: Perspectiva, 2001.
PASSOS, E. et al. Apresentação. In: ______. (org.). Pistas do método da cartografia: pesquisa-intervenção e produção de subjetividade. Porto Alegre: Sulina, 2009.
PUPO, M. L. S. B. Para alimentar o desejo de teatro. São Paulo: Hucitec, 2015.
ROLNIK, S. Cartografia sentimental: transformações contemporâneas do desejo. São Paulo: Estação Liberdade, 1989.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Revista Aspas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Whenever publishing material referring to the article published in the aSPAs Journal, the authors commits to mentioning such publication as follows:
“This article was originally published by aSPAs Journal volume (insert the volume), number (insert the number) in the year (insert the year) and can be accessed in: http://revistas.usp.br/aspas"