BLACK WOMAN IN PROCESS

Authors

  • Daiana de Moura Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar – Sorocaba

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v7i1p102-113

Keywords:

Theater, Process, Black woman.

Abstract

Through the trajectory of a scenic research, an actress discourses on two central perspectives methodology of scenic research and her presence as a black woman in theatrical art. This “text-body” produces views on theatrical making seen as affective territory and an emancipatory process in the trajectory of women's lives.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Daiana de Moura, Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar – Sorocaba

    Arte-educadora, atriz integrante da Plataforma de Pesquisa Cunhãntã, mestranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFSCar – Sorocaba, bolsista Capes ‒ Demanda Social.

References

COHEN, R. Work in progress na cena contemporânea. São Paulo: Perspectiva, 2004.

CUNHÃNTÃ. Eu, ela, carne, osso. Sorocaba, 2017.

GALVÃO, P. Parque industrial. 3. ed. São Paulo: Mercado Aberto, 1994.

NAVARRO, E. A. Método moderno de tupi antigo: a língua do Brasil nos primeiros séculos. 3. ed. São Paulo: Global, 2005.

ROLNIK, S. Pensamento, corpo, devir. Cadernos de Subjetividade, São Paulo, v. 1, n. 2, p. 1-15, 1993.

Published

2017-06-30