Helder Macedo and Jacques Offenbach: The multiple narratives

Authors

  • Marisa Corrêa Silva Universidade Estadual de Maringá (UEM)

DOI:

https://doi.org/10.11606/va.v0i25.61661

Keywords:

Helder Macedo, Jacques Offenbach, Character

Abstract

Helder Macedo's sixth novel, Tão Logo Amor, Tão Curta a Vida, published in february 2013 in Lisbon, brings, as usual, strong female characters. Lenia, whose story is told by two narrators, shows different and even contradictory aspects during the tale's development. The author, an opera lover, created a main character that resembles Olympia/Giulietta/Antonia from Jacques Offenbach's 1881 opera "The tales of Hoffmann", studying the similitudes amog them illuminates important aspects of Macedo's novel.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Marisa Corrêa Silva, Universidade Estadual de Maringá (UEM)
    possui graduação em Letras pela Universidade Estadual de Campinas, mestrado em Comunicação pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho e doutorado em Letras pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Fez pós-doutorado na Rutgers - the State University of New Jersey. Atualmente é professor associado no Departamento de Letras da Universidade Estadual de Maringá. Tem experiência na área de Letras, incluindo as Literaturas brasileira e portuguesa, atuando principalmente nos seguintes temas: Helder Macedo, narrativa contemporânea, teoria do romance, personagem feminina. Também tem publicações contemplando Teoria Literária e leituras intersemióticas. Nos próximos anos, pretende dar continuidade aos estudos de materialismo lacaniano.

Published

2014-07-24

How to Cite

SILVA, Marisa Corrêa. Helder Macedo and Jacques Offenbach: The multiple narratives. Via Atlântica, São Paulo, v. 15, n. 1, p. 285–298, 2014. DOI: 10.11606/va.v0i25.61661. Disponível em: https://journals.usp.br/viaatlantica/article/view/61661.. Acesso em: 1 jun. 2024.