Mass literature at school: a literary literacy proposal

Authors

  • Ana Lúcia Espíndola UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
  • Flávio Amorim da Rocha UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul Programa de Pós-Graduação em Letras - Doutorando http://orcid.org/0000-0002-8216-7124

DOI:

https://doi.org/10.11606/va.v0i28.89994

Keywords:

multimodality, literary literacy, mass literature

Abstract

This paper discusses the presence of mass literature among IFMS high school students’ reading choices, bringing up the issue concerning the lack of reading pointed commonly by teachers at school. The data was collected through a questionnaire replied by 166 students, which allows us to demonstrate that these popular books play an important role in the students’ reading repertoire and may promote literary literacy.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ana Lúcia Espíndola, UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul

    Professora Associada da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul, desde 1992, vinculada ao Programa de Pós Graduação em Educação Social e ao Doutorado em Letras.

    Orientadora do segundo autor deste artigo.

  • Flávio Amorim da Rocha, UFMS - Universidade Federal de Mato Grosso do Sul Programa de Pós-Graduação em Letras - Doutorando

    Professor de língua inglesa e língua portuguesa no Instituto Federal de Mato Grosso do Sul - Câmpus Campo Grande

    Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Mato Grosso do Sul. Orientado pela Professora Dra. Ana Lúcia Espíndola.

Published

2015-12-22

Issue

Section

Dossiê 28: Literatura e Educação

How to Cite

ESPÍNDOLA, Ana Lúcia; ROCHA, Flávio Amorim da. Mass literature at school: a literary literacy proposal. Via Atlântica, São Paulo, v. 16, n. 2, p. 249–261, 2015. DOI: 10.11606/va.v0i28.89994. Disponível em: https://journals.usp.br/viaatlantica/article/view/89994.. Acesso em: 18 may. 2024.