Marketing em localidades históricas e turismo cultural

Authors

  • Mário Jorge Pires Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP
  • Mylene Cyrino Basso Anhembi Turismo e Eventos da Cidade de São Paulo S/A

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v4i2p87-94

Keywords:

Cultural marketing, cultural tourism, tourist offer, resources, resources attainment.

Abstract

There are many possibilities to appley dynamics to a museum or
a historical place. In order that, it's enough to insert its cultural and
pedagogical functions in the excellence concept, which includes goods and
services, the cultural tourism among that. This article describes some
directive actions in face of the actual lack of resources.

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Author Biographies

  • Mário Jorge Pires, Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP
    Doutor e Professor do Curso de Turismo da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.
  • Mylene Cyrino Basso, Anhembi Turismo e Eventos da Cidade de São Paulo S/A
    Bacharel em Propaganda e Publicidade pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Analista de Marketing da Anhembi Turismo e Eventos da Cidade de São Paulo S/A.

Published

1993-11-11

Issue

Section

Articles

How to Cite

PIRES, Mário Jorge; BASSO, Mylene Cyrino. Marketing em localidades históricas e turismo cultural. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 2, p. 87–94, 1993. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v4i2p87-94. Disponível em: https://journals.usp.br/rta/article/view/63127.. Acesso em: 18 may. 2024.