The Monuments and their reproducibility: media and values
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1984-4506.v0i6p35-48Keywords:
monuments, medias, valuesAbstract
The central object of this text is to reflect upon the concept of monument and its reproducibility, carried out through photographic register diffusion, strongly enhanced by sites. This hypothesis was the starting point to direct the analysis: the socialization of monuments does not destroy the enchantment of their physical presence, meaning that they do not compete with the architecture that is seen as a reality of which the realization is space. To show how pertinent such a hypothesis is, the text discusses the concept of monument, focuses on the new media supports and their power to popularize the monument, and shows how the magnetic images are created even before architectural concretization.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).