URBAN MOBILITY AT BYCICLE PATH SYSTEM OF ENGENHEIRO CAETANO ÁLVARES AVENUE

Authors

  • Rosiani Victal Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2179-2275.v0i12p130-149

Keywords:

Urban Mobility, Bike Paths, Bike Lanes, Safety, Safe Path

Abstract

This article aims to analyse the bike path route of  Engenheiro Caetano Alvares Avenue, in the northern region of São Paulo City, which is part of the bike path system recently implemented by the city authorities. The target is to analyze issues such as the safety of users and the continuation of the route of this bike path so that it may serve as a link between strategic points of the city.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Rosiani Victal, Universidade de São Paulo
    Arquiteta e Urbanista formada em 2012 pela Universidade Presbiteriana Mackenzie.

References

BENEDICT, M. A.; MCMAHON, E. T. Green Infrastructure: Linking Landscapes and Communities. Washington: Island Press, 2006.

CET (Companhia de Engenharia de Tráfego). Ciclovias em São Paulo-Integrando e fazendo o bem para a cidade. Julho, 2014. São Paulo. Disponível em: < http://www.cetsp.com.br/media/316505/sp%20400km_v2s.pdf>. Acesso em: 14/05/2016

Ciclocidade. Relatório de Contagem de Ciclistas- Inajar de Souza-2015. Disponível em <http://www.ciclocidade.org.br/noticias/772-relatorio-de-contagem-de-ciclistas-inajar-de-souza-2015>. Acesso em :14/05/2016

FARR, Douglas. Urbanismo Sustentável: Desenho urbano com a Natureza. Porto Alegre: Bookman, 2013.

FRANCO, Maria de Assunção Ribeiro. Desenho Ambiental: Introdução à Arquitetura da Paisagem com o Paradigma Ecológico. São Paulo: Annablume, 1997.

GEHL, Jan, Cidades para Pessoas. Tradução Anita Di Marco, São Paulo. Ed: Perspectiva, 2013.

HANNES, Evy, BONDAR, Camila S. Infraestrutura verde para o bairro do Mandaqui: possibilidade ou utopia? Revista Labverde: FAUUSP. São Paulo, n.9, p.30-52, dez. 2014.

ITDP(Instituto de Políticas de Transporte e Desenvolvimento).Política de Mobilidade por Bicicletas e Rede Cicloviária da Cidade de São Paulo: Análise e Recomendações. Novembro, 2015.São Paulo. Disponível em: < http://itdpbrasil.org.br/politica-cicloviaria-em-sao-paulo/>. Acesso em: 22/01/2016.

MALATESTA, Maria Ermelina B. “A história dos estudos das bicicletas na CET”.Boletim Técnico CET 50, São Paulo, 2012. 58p. Disponível em: < http://www.cetsp.com.br/media/135472/btcetsp50.pdf>. Acesso em: 20/05/2016.

MIRANDA, Antonio C.M, CITADIN, Larissa L. Bernardi, ALVES, Eduardo Valenga. “ A importância das ciclofaixas na Reinserção da bicicleta no trânsito das grandes cidades”. 17º.Congresso Brasileiro de Transporte e Trânsito. Curitiba, 2009. Disponível em: < http://www.antp.org.br/biblioteca>. Acesso em: 18/05/2016

Prefeitura de São Paulo. Plano de Mobilidade de São Paulo-Modo Bicicleta. São Paulo. [2015] Disponível em: < http://www.prefeitura.sp.gov.br/cidade/secretarias/upload/chamadas/planmobsp-rev002_1428005731.pdf>. Acesso em: 14/05/2016.

RIBEIRO, Édelis Alves. “Sistema Cicloviário do Municipio de São Paulo”. 18º.Congresso Brasileiro de Transporte e Trânsito. 20. 2011. p.117. Disponível em: < http://www.antp.org.br/biblioteca>. Acesso em: 18/05/2016

Secretaria Executiva de Comunicação. Uso diário da bicicleta como meio transporte cresce 50% em 2014. São Paulo, 2014. Disponível em: <http://www.capital.sp.gov.br/portal/noticia/3728 >. Acesso em: 14/05/2016

SP de bike. Disponível em: <http://www.cidadedesaopaulo.com/spdebike/ciclofaixas-ciclovias-ciclorotas>.

Published

2016-10-11

How to Cite

URBAN MOBILITY AT BYCICLE PATH SYSTEM OF ENGENHEIRO CAETANO ÁLVARES AVENUE. (2016). Revista LABVERDE, 12, 130-149. https://doi.org/10.11606/issn.2179-2275.v0i12p130-149