MANAGEMENT AND CUSTOMER ORIENTATION: A STUDY IN RESTAURANTS PER KILOGRAM USING THE MODEL OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE ANALYSIS (IPA)
DOI:10.5773/rai.v1i1.756

Authors

  • Sérgio Luiz do Amaral Moretti Universidade Nove de Julho
  • José Edson Moysés Filho Universidade Nove de Julho
  • Renato Ferreira Pimenta Universidade Nove de Julho

Keywords:

Market orientation (OPM), Small and medium enterprises (SMEs), Model importance and performance analysis (IPA).

Abstract

Studies on management of small and medium enterprises (SMEs) from the perspective of market orientation (OPM) have been rare in Brazil. This article, which applied the model analysis of importance (IPA), aims to determine which marketing activities, designed under the principles of OPM, are adopted by a sample of restaurants per kilogram (SMEs) with over 10 years of existence in the city of São Paulo. The results indicate that there is a momentum generated by the internal staff to identify customer preferences and desires and transform them into services.

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Author Biographies

  • Sérgio Luiz do Amaral Moretti, Universidade Nove de Julho
    Doutor em Ciências Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUC Professor do Programa Mestrado e Doutorado em Administração da Universidade Nove de Julho – PPGA/UNINOVE
  • José Edson Moysés Filho, Universidade Nove de Julho
    Doutorando em Administração da Universidade Nove de Julho – UNINOVE
  • Renato Ferreira Pimenta, Universidade Nove de Julho
    Doutorando em Administração da Universidade Nove de Julho – UNINOVE Professor da Universidade Nove de Julho – UNINOVE

Published

2012-04-24

Issue

Section

Artigos

How to Cite

MANAGEMENT AND CUSTOMER ORIENTATION: A STUDY IN RESTAURANTS PER KILOGRAM USING THE MODEL OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE ANALYSIS (IPA) DOI:10.5773/rai.v1i1.756. (2012). INMR - Innovation & Management Review, 9(1), 188-210. https://journals.usp.br/rai/article/view/79256