The transformation of the teaching and learning process is not a chicken fl ight

Authors

  • Manolita Correia Lima Escola Superior de Propaganda e Marketing
  • Claudia Cristiane dos Santos Silva Escola Superior de Propaganda e Marketing
  • Danilo Martins Torini Escola Superior de Propaganda e Marketing

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170919

Keywords:

Knowledge-intensive society, Knowledge-intensive educational institutions, New teaching paradigms, Development of university-level educators

Abstract

If education is a means of integrating the individual to society, to what degree has contemporary formal education made a contribution to the education of young people who are able to meet the challenge of knowledge-intensive societies and are capable of conceiving, understanding and implementing sustainable transformations in the world where they live? The systematic alignment of the debate that emerges from this question is the principal purpose of this academic essay. This is supported not only by the bibliography but also by two important contributions, namely the dialogue with graduate students in a school of Business Administration who are being prepared for academic and research endeavors and the ongoing learning resulting from an educational innovation initiative at an institution of higher education.

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Author Biographies

  • Manolita Correia Lima, Escola Superior de Propaganda e Marketing
    • Doutora em Educação pela Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (FE-USP)
    • Mestre em Sociologia pela Universidade Paris 7 – Université Denis Diderot
    • Graduada em Ciências Sociais pela Universidade Paris 3 – Sorbonne-Nouvelle
    • Tem experiência docente em cursos de graduação e pós-graduação em Administração
    • Coordenadora do Núcleo de Inovação Pedagógica da Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)
    • E-mail: mclima@espm.br
  • Claudia Cristiane dos Santos Silva, Escola Superior de Propaganda e Marketing
    • Doutoranda no Programa de Mestrado e Doutorado em Administração (PPGA) da ESPM
    • Mestre em Gestão Internacional pela ESPM
    • Graduada em Turismo pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS)
    • Integrante da equipe do Núcleo de Inovações Pedagógicas da ESPM
    • E-mail: claudia@espm.br
  • Danilo Martins Torini, Escola Superior de Propaganda e Marketing
    • Mestre em Sociologia pela Universidade de São Paulo (USP)
    • Pós-graduado em Pesquisa de Marketing, Opinião Pública e Mídia pela Escola de Sociologia e Política de São Paulo
    • Professor no Laboratório de Aprendizagem e no Programa LifeLab ESPM
    • Coordenador de Pesquisa do Núcleo de Inovação Pedagógica (NIP) da ESPM
    • E-mail: danilo.torini@espm.br

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Published

2020-06-10

How to Cite

LIMA, Manolita Correia; SILVA, Claudia Cristiane dos Santos; TORINI, Danilo Martins. The transformation of the teaching and learning process is not a chicken fl ight. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 17, n. 32, 2020. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170919. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/170919.. Acesso em: 22 jul. 2024.