Digital public relations as an alternative to the social media platform algorithms

Authors

  • Carolina Frazon Terra Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.159884

Keywords:

Algorithm, Social Media Platforms, Digital Public Relations

Abstract

Through a bibliographical research followed by real examples from intentional non-probabilistic sampling, this article deals with the possibility of using digital public relations strategies as an alternative to the block imposed by the social media platform algorithms. With the support of real cases throughout its extension, this study begins with the conceptualization of the algorithm, by characterizing digital public relations using it to compensate for the obstacles imposed by social networks’ websites, and finally, the final considerations.

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Author Biography

  • Carolina Frazon Terra, Universidade de São Paulo
    • Pós-doutoranda, doutora, mestre e especialista pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP); graduada em Relações Públicas pela Universidade Estadual Paulista (Unesp)/Bauru.
    • Pesquisadora e consultora em mídias sociais e relações públicas digitais. Docente na Faculdade Cásper Líbero e nas pós-graduações na Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas (Gestcorp)-USP e Fundação Armando Alvares Penteado (Faap).

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Published

2019-09-12

How to Cite

TERRA, Carolina Frazon. Digital public relations as an alternative to the social media platform algorithms. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 16, n. 30, p. 27–42, 2019. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.159884. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/159884.. Acesso em: 24 aug. 2024.