Salvador and the senses: communication strategies on the web for brand-city construction

Authors

  • Adriano de Oliveira Sampaio Universidade Federal da Bahia
  • Lea Maria Botelho da Silva Universidade Federal da Bahia
  • Lorena Maria Caliman Fontes Universidade Federal da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2018.149054

Keywords:

Place brand, Strategic communication, Salvador, Web, Youtube

Abstract

In this article we analyze the phenomenon of place brand in the web environment. Therefore, we present the analysis of two promotional videos developed by Salvador’s town hall, as a strategy to attract tourists. In this study, we identify the attributes and values of Salvador’s place brand through its communication and marketing strategies elaborated by the municipal tourism organ, entitled Saltur, in the environment proposed by online social networks, in particular its Youtube channel.

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Author Biographies

  • Adriano de Oliveira Sampaio, Universidade Federal da Bahia

    Pós-doutor em Comunicação pela Universidade de São Paulo (USP)
    Doutor em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia (UFBA)
    Mestre em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela UFBA
    Graduado em Comunicação Social – Relações Públicas pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB)
    Professor associado na UFBA

  • Lea Maria Botelho da Silva, Universidade Federal da Bahia

    Doutoranda em Cultura e Sociedade na UFBA
    Mestre em Planejamento Ambiental pela Universidade Católica do Salvador (UCSAL)
    Especialista em Gestão da Comunicação Organizacional Integrada pela UFBA
    Graduada em Comunicação Social pela UCSAL

  • Lorena Maria Caliman Fontes, Universidade Federal da Bahia

    Mestranda em Cultura e Sociedade na UFBA
    Especialista em Comunicação Estratégica e Gestão de Marcas pela UFBA
    Graduada em Comunicação Social – Jornalismo pela UFBA

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Published

2018-11-29

How to Cite

SAMPAIO, Adriano de Oliveira; SILVA, Lea Maria Botelho da; FONTES, Lorena Maria Caliman. Salvador and the senses: communication strategies on the web for brand-city construction. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 15, n. 29, p. 30–42, 2018. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2018.149054. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/149054.. Acesso em: 22 jul. 2024.