Corporate reputation: conceptual propositions in the specialized literature

Authors

  • Luize Pinheiro Meirelles
  • Ernani Coelho Neto Universidade Federal da Bahia. Escola de Administração

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139337

Keywords:

Organizational reputation. Specialized literature. Corporate image.

Abstract

This article identifies conceptual propositions in the specialized literature on the concept of organizational reputation, from international journals. The concepts of organizational image and organizational reputation are taken as distinct definitions, but with a relation of dependence. Twelve articles from two international journals, between the periods of 2009 to June 2013 were analysed. The results allowed us to locate in which aspects the concept of organizational reputation is defined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Luize Pinheiro Meirelles
    Mestre em Administração pela Escola de Administração da Universidade Federal da Bahia (UFBA). Especialista em Gestão da Comunicação Organizacional Integrada pela UFBA. Graduada em jornalismo pela UFBA. Produtora cultural do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia da Bahia (IFBA).
  • Ernani Coelho Neto, Universidade Federal da Bahia. Escola de Administração
    Doutor em Comunicação e Cultura Contemporâneas pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Mestre em Administração pela UFBA. Graduado em administração pela UFBA. Professor da Escola de Administração da UFBA.

Published

2016-12-03

How to Cite

MEIRELLES, Luize Pinheiro; COELHO NETO, Ernani. Corporate reputation: conceptual propositions in the specialized literature. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 25, p. 37–49, 2016. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139337. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139337.. Acesso em: 3 jul. 2024.