Creative economics and communication: Movimento 90º and the visual remodeling of the City of São Paulo

Authors

  • Roberto Gondo Macedo Universidade Presbiteriana Mackenzie Centro de Educação Tecnológica Paula Souza
  • Alessandra de Castilho Universidade Federal do ABC. Universidade Metodista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139300

Keywords:

Government communication. Creative economics. Blind gables. Sustainability. Creative industry.

Abstract

One of the points discussed globally is the encouragement of creative and innovative solutions that enable economic growth, combined with social balance. Creative economics gains strength in the debate about revitalization of large citiesand of areas that need solutions to alleviate problems of an urban nature, using communication as an ally in the creation ofa new behavioral consciousness. The aim of this paper is of describing the project of construction of vertical gardens on theblind gables that appear in hundreds of buildings in the city of São Paulo, based on a proposal by the Movimento 90º NGO.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Roberto Gondo Macedo, Universidade Presbiteriana Mackenzie Centro de Educação Tecnológica Paula Souza
    Pós-doutor em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Doutor em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Mestre em Administração pela Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS). MBA Executivo em Marketing pela Universidade Gama Filho (UGF). Docente da Universidade Presbiteriana Mackenzie. Docente do Centro de Educação Tecnológica Paula Souza (Ceeteps).
  • Alessandra de Castilho, Universidade Federal do ABC. Universidade Metodista de São Paulo
    Doutoranda em Ciências e Humanidades na Universidade Federal do ABC (UFABC). Mestre em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Especialista em Comunicação Empresarial pela Umesp. Docente da Umesp. Coordenadora da Assessoria de Comunicação da UFABC. Diretora de Relações Internacionais da Politicom.

Published

2015-12-14

How to Cite

MACEDO, Roberto Gondo; CASTILHO, Alessandra de. Creative economics and communication: Movimento 90º and the visual remodeling of the City of São Paulo. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 23, p. 110–123, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139300. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139300.. Acesso em: 22 jul. 2024.