Narratives in building brands: storytelling and marketing communication

Authors

  • Kleber Carrilho Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Kleber Markus Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Curso de Pós-Graduação Lato Sensu de Gestão de Comunicação e Marketing

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139224

Keywords:

Storytelling. Marketing. Communication. Brands. Advertising.

Abstract

In recent years the term storytelling became part of the discussions on communication and marketing strategies in companies. Observing this trend, this paper presents a retrieval of the origins of the relationship between marketing communication and narratives, in addition to presenting how the issue has stirred the market and the actions of agencies and companies. Furthermore, it offers a brief note about advertising campaigns and marketing communication actions that tell stories, ending with a discussion on the future of the theme.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Kleber Carrilho, Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutor e mestre em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Graduado em Ciências Sociais pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (FFLCH-USP). Professor dos cursos de Publicidade e Propaganda e Comunicação Mercadológica da Umesp. Professor do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu de Gestão de Comunicação e Marketing da ECA-USP. Membro do Centro de Estudos de Avaliação e Mensuração em Comunicação e Marketing (Ceacom), da ECA-USP.
  • Kleber Markus, Universidade Metodista de São Paulo Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Curso de Pós-Graduação Lato Sensu de Gestão de Comunicação e Marketing
    Pós-doutor pela Université de Paris V – Sorbonne. Doutor e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Professor dos programas de pós-graduação em Comunicação Social e Administração da Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Professor dos cursos de Publicidade e Propaganda, Relações Públicas e Comunicação Mercadológica da Faculdade de Comunicação da Umesp. Professor do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu de Gestão de Comunicação e Marketing da ECA-USP

Published

2014-06-29

How to Cite

CARRILHO, Kleber; MARKUS, Kleber. Narratives in building brands: storytelling and marketing communication. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 20, p. 128–136, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139224. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/139224.. Acesso em: 22 jul. 2024.