Texto de revista impressa de negócios: modos de argumentar
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138984Keywords:
Argumentative/persuasive strategies. Corporate business discourse. Printed business magazine. “Cover ” text. Meaning effects.Abstract
This paper aims at showing argumentative/persuasive strategies and their resulting meaning effects by analyzing the “cover” text of a printed magazine from the corporate business discursive sphere. The importance of recovering argumentative effects in present-day media texts stems mostly from the fact that, not only does the argumentation process serve to arrive at a consensus about some divergent point of view, but also it strengthens beliefs and values that are deeply rooted in an individual or in a group; in short, to ensure the audience’s adherence through an effective speech: thereby persuading others.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-16
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
RAMOS, Cleonice Men da Silva. Texto de revista impressa de negócios: modos de argumentar. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 67–76, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138984. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138984.. Acesso em: 22 jul. 2024.