O que as ciências da linguagem podem dizer para os estudos em comunicação organizacional?
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138983Keywords:
Organizational communication. Pragmatics. Politeness Theory. Relevance Theory.Abstract
This paper seeks to show that the science of linguistics can contribute substantially to the study of organizational communication, highlighting as particularly important the research in the area of linguistic pragmatics, which studies human verbal behavior and, more specifically, human communication, whether oral or written, in public or private environments. The pragmatic search identifies the language resources with which people create their activities, identities, beliefs, ideologies, communities, knowledge, etc., as well as the strategies for their use. The paper defends a dialogue between studies of pragmatics and studies of organizational communication.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-12-16
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
GODOI, Elena. O que as ciências da linguagem podem dizer para os estudos em comunicação organizacional?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 9, p. 49–66, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138983. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138983.. Acesso em: 22 jul. 2024.