A discursivização da cultura organizacional de Zero Hora: a auto-referencialidade como estratégia de produção de efeito de sentido de imagem
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138973Keywords:
Organizational Communication. Visibility. Self –referentiality. Effects of sense of image.Abstract
This study is a reflection on communication as a vital force of every organization, which leads it to relate with its public by means of messages. The focus of the analyses is the articulation of the media organization Zero Hora (ZH). The marks of self-referentiality that are present in the discursiveness of the organizational culture, revealing fragments of texts of the “Editor’s Letters” column. The articulation of the organization reveals cultural values like credibility, quality and responsibility, conferring visibility on aspects concerning itself. The specificity of the effects of its self-referential operations falls upon the conditions for producing effects of sense of image.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-06-14
Issue
Section
Pesquisa
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
CASAROLI, Lutiana; PERUZZOLO, Adair Caetano. A discursivização da cultura organizacional de Zero Hora: a auto-referencialidade como estratégia de produção de efeito de sentido de imagem. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 140–149, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138973. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138973.. Acesso em: 22 jul. 2024.