Por que empresas eticamente orientadas?
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138967Keywords:
Business ethics. Corporate social responsibility. Business sustainability. Reputational capital. Stakeholders. Social capitalismo. Information society. Intangible assets.Abstract
This article discusses the sociological bases for adoption, by companies, of corporate social responsibility and business sustainability strategies. It shows us that this attitude does not derive from meritorious civic conscientiousness or nice-guy actions, but results from well-defined and historically-based citizenship pressure. It also points out the growing risk that threatens the reputational capital of the companies and points to a metamorphosis of private property of the intangible assets in common property.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-06-14
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
SROUR, Robert Henry. Por que empresas eticamente orientadas?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 59–67, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138967. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138967.. Acesso em: 22 jul. 2024.