Comunicación: profesión de la cultura
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2004.138870Keywords:
Communication. Culture. Post Modernity. New media. Communicational processes.Abstract
The author reflects on the role of communication professionals, focusing their relationship with the culture in a postmodern environment, one of new media and of creation and re-creation of symbols and postures. A new dimension is revealed to this professional, permitting the rise of other communicational processes, displacing those which are merely informational and instrumental in order to reinforce human communication, confronting versions, presenting new worlds and possibilities, showing and building culture above all.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2004-06-11
Issue
Section
Dossiê
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.
How to Cite
RESTREPO, Mariluz. Comunicación: profesión de la cultura. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 1, n. 1, p. 72–83, 2004. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2004.138870. Disponível em: https://journals.usp.br/organicom/article/view/138870.. Acesso em: 22 jul. 2024.